*
esileht
Marsruut
Tiim
Toetajad
Varustus
Blogi
Fotod
Meedia
*

blogi

Offroad

(28.10.2006, Priit)

Lõpuks jõudsime siis Lääne Saharasse. Polegi päris selget sotti saanud, mis staatus sellel kõrbelapil on? Kokku 300 000 elanikku ja oma lipp ja värk, aga kuulub ikka Maroko alla. Kodutöö tegemata. Goooogle, aitaaaaaaa! Igaljuhul politsei pidas meid mitu korda kinni, miskit muud asjalikku öelda ei olnud, kui et hoiatati fotografeerimast. Vendadel oli see üle tee_tõmmatav_teravate_ogadega_lint valmisolekus no1. Nagu actionfilmis.
Ma pole elus niipalju vanu Land Rovereid ja Toyota maastureid  kokku ka näinud, kui nüüd mõne tunniga...

Korra hüppan eilsesse tagasi. See tohutu rannaga Sidi Ifni oli üks väga imelik 15 000 elanikuga linnake. Kunagine Hispaania Sahara süda ja orjakauplejate keskus. Veel viiekümnendatel elas seal 60% hispaanlasi. Nüüd on kõik nagu väljasurnud. Räämas ja mahajäetud võimsad massiivsed ehitised... igal tänaval üks auto, kui sedagi. Õhtul väljas 99% mehed, vanemad neist istuvad baariurgaste ees ja enamjaolt mängivad kaarte, nooremad longivad niisama. Muideks Marokos käivad väääga paljud mehed käest kinni... ja see ei pidavat olema mingi, kuidas ma nüüd ütleks, et keegi end puudutatuna ei tunneks, ei pidavat selline lillaka varjundiga värk olema, head sõbrad ikka võivad nii jalutada. Vähesed kohalikud naisterahvad, keda õhtul väljas kohtasime, olid tõelised modellihakatised, tõmmud, suurte tumepruunide silmade ja süsimustade juustega ning uskumatult omapäraste peente kandiliste näojoontega.

Hommikusel esimesel sõidutunnil mul ikka sigaraske end käima saada, eriti veel peale puhkekat. Täna lõi jälle korraks lõkkele see pisku ukrainlase verd, mis mus voolab. Päev algas kuuekilsase tõusuga, liigume rahulikult ja siis, kolm korda saate arvata, kes kangutama hakkab? Kloun on tagasi! Saan aru küll, et ta on üldarvestuses valgusaasta kaugusel ja pole mõtet meil erutuda, aga no ei saa, no hing ei luba :) Max rahustas õnneks jälle maha. Hiljem tasasel maal veel kiitsime kenasti Erikukest, et oioi kui tubli, noh, et kiida... EIIIIIIIIII nii ei ole viisakas rääkida. Ühesõnaga Erik tegi korralikult ja tugevalt sõidu lõpuni tööd :)

Kokku saime täna 171km. Ikkagi 1300 tõusumeetrit :) Viimased seitse kilsa täielikku offroadi (põlvini liiv vaheldub kiviklibuga). Kahjuks lükati aeg enne kinni, sest me truckivendadele tundus, et neil ei õnnestu kämpa juurde sõita. Esimene otsus oli bushcamp, aga siis ikkagi mõeldi ringi ning rekka lohistas end kuidagi vaevu_vaevu siia kohale. Homme hommikul saab põnev olema, kas esimesed 7km lähevad arvestusse või antakse tehniline start ikkagi tee peal. Kui ei, siis lõpuks ometi peaks meie kõrbepüsside eelis välja tulema.
Koht, kus praegu oleme on imeline. Keset tühermaad selline loss, et anna olla. Ma kohe lähen vaatan, mingi veeb oli neil vist ka. Oot...

Nii, www.ksar-tafnidilt.com, tsekkige, kas on mingit pilti, värki. Osa rattureid siin ronivad suurde berberi telki magama, krt me Maxiga ei riski. Esiteks, kinnises magamiskotis ma oma klaustrofoobiaga uinuda ei suuda, teiseks kust ma tean, mis paganama putukad, mutukad, ussid, skorpionid ja muud pudulojused mulle hommikuks külje alla ronivad. Tent! Sweet Tent! :)

eelmine | Tagasi uudiste nimekirja | järgmine

Kommentaarid

Rainer, , 29.10.2006
Igaõhtune blogi loetud.Nüüd võib magama minna.Tundub, et "Kloun" on ka kodumaalt toetust nurunud.

Kaido, , 29.10.2006
kui nüüd putukad ja mutukad liivele lähevad, saate lõpuks liha süüa. jäävad ka väikesed hollandlased edaspidiseks :-)

pootsman, , 29.10.2006
Väga tublid! Hea, et saate ka lõpuks oma rattaid õigetes oludes kasutada. Ega see asfaltil sõit õige asi ikka pole ;) Pilt ka siis sellest lossist: http://users.skynet.be/fb201862/image79.html

Pipi-Triin, , 29.10.2006
Hästi valitud taktika! Nähes teistes positiivseid jooni ja tuues neid esile, võimendate enda parimaid omadusi :-), tekib positiivne energia - parim viis väsimuse tasakaalustamiseks. Targad poisid olete, jätkuvalt jõudu Teile!

GTX, , 29.10.2006
Bioloogidel on näiteks skorpionite vastu omad strateegiad. Skorpionid kipuvad ronima saabastesse, juhul kui öösel peaks häda tulema ja sa tunned midagi saapas, siis tuleb täie jõuga jalaga vastu maad lüüa, ning see äblikulaadne purustada. Siinkohal saab ühe loo rääkida. Kus kamp loodusteadlasi kusagil stepis - ehk oma igaastast ekskursiooni tegid, olid antud kaitsekohastumise vastu teadlased lausa programmeeritud. Ühel õhtul üks loodusteadlane unustas, et enne magama minekut pani ta oma saapa sisse kella ja öisele hädale minekul tundis ta midagi saabas ja .... edasi võite arvata. Tüüp sai kellast lahti. Nii et ärge oma Polareid saabastesse unustage. Pange kõvasti ja hoiab pöialt.

Paadunud Motomees, , 29.10.2006
Kuulge Priit ja Max, kas te olete piltlikult öeldes krossiratastega poolteist kuud asfalti uhanud et viimased paar nädalat Aafrikas "kastanid tulest välja tuua"? Tsiklitega see strateegia töötab. Aafrika ruulib! Aga teile tõeline respect - mööda asfalti raskete ratastega ja juhtpositsioonil! Hardcore :) Pidage vastu!

*
* * *
Paris - Dakar blogi eestikeelne uudistevoog